Maak je gebruik van Apple Homekit (de Woning app) om al je apparaten te bedienen? Dan heb je een AppleTV, iPad of Homepod (mini) nodig om alles extern te kunnen benaderen. Een van deze apparaten dient dan als je home hub, het station dat alles verbind in je huis mbt Homekit van Apple.
Soms kan het wel eens voorkomen dat een van je home hubs niet meer verbonden is en dus niet meer werkt. Er zijn een aantal manieren om dat probleem te verhelpen:
- Controleer dat je iPhone, iPad en andere apparaten op hetzelfde wifi netwerk zijn verbonden
- Zorg ervoor dat iCloud is verbonden en dat je overal ingelogd bent (Instellingen > Je naam > iCloud)
- Scroll naar beneden in het instellingen menu en controleer of Woning is ingeschakeld
- Ga naar ‘Instellingen‘ > ‘Woning‘ en schakel ‘Gebruik deze iPad (of AppleTV) als woninghub’ in.
Als alles juist is ingesteld en de hub (iPad, AppleTV of Homepod) nog steeds niet juist werkt zijn er 2 mogelijke oplossingen:
- Ga naar Instellingen op je iPhone, kies voor Berichten en controleer onder het blokje ‘Geblokkeerde contacten’ of daaronder je emailadres of telefoonnummer staat. Staat deze ertussen? Verwijder deze dan. Binnen enkele minuten daarna zal de woninghub weer gaan werken
- Controleer via iCloud.com Instellingen of er een apparaat tussen staat dat niet meer in gebruik is of verkocht is, indien dat het geval is, verwijder deze uit je account
- Herstart alle apparaten inclusief je iPhone en probeer het nog een keer
Succes!